5 November 2010

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, June 27, 2010

Wedding hapdet lagi.

Wedding hapdet untuk semalam.

Hati manyak suka sebab semalam dah berjaya mensurvey doorgift dekat Jalan Kuala (kat Ipoh). Actually selepas berjalan2 di Pameran Cina di Stadium dengan Cik Imma kita, aku ajak dia pegi jalan2 untuk survey doorgift. cik imma, aku dah tahu apakah anjakan paradigmamu!huhu!

Aku nak cari bakul kecik untuk VVIP seramai 40 orang, dan balang kaca itu sebanyak 100 orang. Owhh kakak aku memberi idea untuk buat doorgift VVIP jugak instead VIP saja, dan idea itu telah men-tawan hati. Dan sekarag, aku kena cari jugak bakul kecik itu...

Kitorang telah mensurvey di 3 kedai, mula2 ke kedai ntah-tak tengok-pulak-nama. Di Jalan Kuala jugak, sebelum kedai VRC. Terjumpa bakul yang aku mahu, tapi kecik sangat. Dah tu bulat pulak. Em, bulat dan kecik. Macam buang masa je beli bakul ni. Macam tak boleh letak apa2pun. But 3 bijik, RM10. Okay jugak.

Dan kami ke VRC juga. Sampai di VRC Jalan Kuala itu, aku dan Cik Imma terjumpa ini.


Yeah, dah jumpa! But sangat mahal. Rm10.90. Aku tanya tokei, minta kurang harga sebab mahu beli banyak. Dan dia bagi Rm9 saja. Abis koman dah tu. Aiyoo. Pengsan sekejap. Deco doorgift saja telan seploh hengget! Belum isi barang2 dalam bakul tu.

Mula2 nak je rembat memandangkan macam tak mampu je nak deco semacam ni. Mana nak deco jar tu lagi. Dan aku terjumpa bakul yang serupa, harga RM4.50 tapi tak deco lagi.



Lebih simple, but tetap nampak mantap jugak bakul ni untuk dibuat doorgift VVP neh. Kalau nak deco, mmungkin harga cuma seringgit dua lebih murah dari yang atas.

Haih, so much to do, and so little time..


Dan aku juga terjumpa ini. Aku rasa sesuai sangat untuk keluarga DD memandangkan diorang datang dari jauh. Jadi barang hantaran akan duduk dengan elok di dalam carriage tu. Harga? RM55 untuk dua bijik. Lebih kurang RM27.50 satu. Tapi at the end, still kena deco jugak. Takkan nak letak kosong je.

Addooii sudah tertawan hati. Adooii, bajet sudah mahu lari.

Tapi aku tak beli pun.


With Love,

9 comments:

hana yoriee said...

carriage tu sgt cantek..hihi..

Imma Yusri said...

hana yoriee dah puji dah tu... t.am, ko kena beli nih... kekekeke... so pasni nak survey katne lak??? hehehe

Athirah Rahim said...

hana yorie: tahu takpe.sangat2 cantek..

Imma: oh no no no, nanti lari bajet. dah tertawan dengan yang aku tunjuk kat ko tu. hantaran eksklusif tu. still remember?

Elya Roza said...

carriage tu lepas gune ..bleh sewa kat org dear...he3

Athirah Rahim said...

wah bagus tul idea elyaelmo.. have to start making money. huhuu.. but for wedding ni, xtau lagilah. kena betul2 bajet. sebab kalau nak beli, kena beli banyak..

PUAN THALHA : said...

carriage itu sangat cantik ar thirah ;p

Athirah Rahim said...

wahh ramai yg dh provoke utk beli dh ni huhu..

Inimeeya said...

thirah, aku link ko.haha.^_^

Athirah Rahim said...

wokeh miza.. :)

Post a Comment