5 November 2010

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 18, 2010

Wedding colour - akhirnyaaa...

Wokeh. Tiba-tiba harini aku berdebar2. Dalam erti kata yang lain, CUAK.

Salah seorang dari geng baik aku masa kat U dulu nak kawen bulan 6 ni. So sejak seminggu ni dengan rancaknya kami berbincang tentang plan nak ke rumah kawan aku tu lah. Dan aku akan jadi salah seorang bridesmaids dia (dan dia pun bakal menjadi satu2nya bridesmaid aku yang dah kawen time wedding aku nanti). Dalam giat punya giat merancang tentang plan ke rumah kawan aku ni, tiba2 aku rasa cuak pulak. Yelah, wedding aku bulan 11. Sekarang ni bulan 5. Tinggal seminggu je lagi sebelum bulan 5 ni abis. Ya Allah, cepat betul masa berlalu!

Aku dah kumpul skit2 gambar-gambar pelamin, deco hantaran, baju, deco bilik pengantin, baju bridesmaid, doorgift dan jugak guest book. Oh ya, btw aku dah set kaler2 berikut:

Nikah
Tema warna purple. Mungkin pinky purple. Feveret kaler aku tuh..


Wedding
  1. Pelamin – warna aqua dan putih. Ada skit2 bunga warna pastel yellow sebagai penyeri.
  2. Wedding dress – warna light silver atau off white. But aku lebih berkenan warna silver agar aku dan DD tak nampak senada dengan pelamin.
  3. Baju bridesmaids – warna aqua tapi tone gelap skit.
  4. Baju family – warna pastel yellow. Pun tone gelap skit.
  5. Baju family DD - warna soft pink. Harap2 masuklah dengan biru aqua tuh.


Ceritera Tentang Pelamin..

Sumber: diyanashukor

Aku berkenan sangat pelamin Diyanashukor ni. Terutama dengan lampu dia. Memang exclusive giler. kalau aku nak wat pelamin camni, have to improvise skit2 - kena tambah bunga kaler pastel yellow tu kan kan?

From picture above, dapatlah disimpulkan kenapa aku tak mau wedding dress sama dengan wedding theme. Tak menyerlah sangat kan? Apapun they still looked nice & eksklusif sebab tak banyak bermain dengan banyak warna. Lagi satu aku kagum giler sebab dia pandai control tone warna biru untuk wedding dia. Memang senada je warna birunya. Thumbs up!!


Ceritera Tentang Wedding Dress

Sumber: udaimatunnur

Untuk wedding dress aku nanti, teringin jugak aku nak pakai ala-ala purdah tu cam kat bawah ni. Ala-ala wedding macam pelakon Sari Yanti jugak kan?

Sumber: Google

Okeh. dah abis waktu lunch. Kena sambung buat keje plak. Kalau rajin aku hapdet untuk baju bridesmaids and baju family plak malam ni. Hopefully streamyx aku okehlah sebab semalam dia buat hal pulak.


P/S: Semalam aku selamat menempah first baju bridesmaid untuk member aku nih. Tema - pink-purple. Cantiklah kaler bajunya. Dah siap nanti aku post.


With Love,



3 comments:

Mummy H. said...

kat mane tempah baju bridesmaids? i pon nak tempah. but budget ciput je. boleh share2?heh

Athirah Rahim said...

blum lagi tempah. ingat nak survey2 dulu.. but menurut apa yg i penah baca, better survey kedai jahit/ butik pengantin tu sebelum tempah kat situ. lagi penting tgk hasil2 baju yg diorg penah buat dulu. dan yang terpenting, jangan beli kain dulu sebelum tempah. sebab kita tak tahu brapa meter kain yg kita perlukan kan? takut nanti instead kita nak berjimat cermat, last2 kita terpaksa overbudjet kan?

PUAN THALHA : said...

thirah, me rasa kalau wedding dress sama dengan tema tak pe kot janji kerusi kene putih la. hee. exactly like i will did in my w-day nanti. :)

Post a Comment